Första månadens träning

Då var det läge att sammanfatta första månadens träning på väg mot Vasaloppet 2012.
Det har blivit totalt 130km längdskidor fördelat på 8 pass och totalt 523 minuter. Detta ger ett medeltempo på ganska precis 4min/km, vilket är mycket snabbare än jag hade hoppats på. Löpningen har varit ganska sparsam och det har blivit 20,6 km fördelat på 4 pass och 102 minuter. Det ger ett medeltempo på 5min/km.
Totalt blev det 675 minuters träning under mars månad. Mer än vad jag har tränat under sista året, men t.ex. mindre än när jag tränade 2,5h innebandy i veckan+matcher. Det känns ändå som en riktigt bra start på träningsåret, framför allt har jag fått ihop fler kilometer i skidspåret än på mycket länge. Jag ska försöka komma igång ordentligt med löpningen under april månad, både när det gäller distans och tempo. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0