Kvällsåkning på Nydalas konstsnöspår

Chansade och åkte i väg för att åka på Nydalaspåret sent i kväll. På kameran såg det rätt ok ut med åkare som i alla fall åkte mer än en sväng (1,5 km t.o.r. skulle finnas preparerat). Jag blev positivt överraskad då spåret var riktigt fint trots ihållande regn tidigare under dagen. Jag körde 8 svängar under ca 1 timme och det kändes som ett lämpligt andra skidpass. Hade lagt rött klister och täckt med en varm burkvalla (ski-go gul) men det blev inte så bra. Snön var kallare och torrare än jag trodde (mer åt det isiga hållet än det sura blöta) och jag tror att det frös i vilket gjorde det bakhalt. Det blev dock bättre och bättre ju mer jag åkte, men aldrig riktigt bra. Får testa något annat nästa gång det är samma före.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0