Längdpass 25/12 (15km i bra tempo)

Bra spår och äntligen en slinga att åka. Swix lila klister (+3 till -4) med swix xf30 (-1 till -6) ovanpå gav bra fäste. Nu när det var en slinga preparerad så var spåret dragit lite längre in från kanten vilket gav ett mycket hårdare ”stakspår”. Efter några varv åkte jag därför ner till bilen och bytte från sambons Swix Carbon Lite med stora trugor (som var kingarnas king-king för sisådär 20 år sedan) till mina egna racingstavar med minitruga.Och vilken skillnad! One-Way stavarna kändes fjäderlätta och härligt styva.

Då jag kände lite förkylning i kroppen tänkte jag bara finåka lite, men det kändes så bra att jag drog på lite istället och fick till ett riktigt kvalitetspass. Det blev 15 km i bra tempo (4min/km) och det var ett riktigt roligt pass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0