Långpass med fartökningar

I söndags blev det ett 16km pass med inslag av fartökningar. 3 sådana här varv: 4,6km i lugnt tempo följt av 250m i högt tempo (runt 4min), sedan kort vätskepaus. Avslutade med 1km nedavrvning. Just vätskepaus/vätskekontroller känner jag att kroppen behöver bli van. Ska man komma till Mora så är det viktigt att kroppen är van att ta vätska. Nu när det är hyfsat svalt ute är det inte lika självklart att dricka, men så fort jag kör mer än en timme känner jag att det gör gott.
(Även Anders Blomquist poängterar vikten av att lära kroppen att ta emot vätska under träningen: http://svtplay.se/v/2610108/expertens_tips_med_100_dagar_kvar )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0