Årets vasalopp

Dagens förberedelser har mest gått ut på att studera elitens framfart i årets vasalopp. Noterade i starten att vänstra kanten såg glesast ut uppför backen , så jag bestämmer mig redan nu att det blir den kanten för mig nästa år. Ni som har erfarenhet av vänstra respektive högra vägen kan gärna lämna era tips.

När det gäller tekniken, så har jag en del att lära av en sådan stakare som Jerry Ahrlin. Grymt vilken fin teknik och vilket hugg han hade i stakningen när han drog på. Nästa pass blir det att jobba med hällyftet så jag får ner kroppstyngden i stakningen (i alla fall i några hundra meter…). Sen att det inte riktigt räckte till mot en av mina favoritåkare Jörgen Brink är en annan sak. Brinken gjorde dessutom en Northug och stakade utan truga en bit och vann ändå, imponerande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0