Den nya staktekniken

Det finns som, jag tidigare nämnt, en hel del fina stakrakor på Stadsliden. Jag har förstått att mycket av den ”nya” staktekniken bygger på att komma upp på stavarna ordentligt, dvs. att nästan gå upp lite på tå i varje stakning och att hugga i ordentligt. Samtidigt gäller det att få ut armbågarna i stakrörelsen för att, antar jag, på så sätt få stavarna lite närmare kroppen och därmed orka hugga i lite hårdare. I går så testade jag detta på några rakor och det funkade hur bra som helst (så länge jag orkade). Jag fick upp en grym fart på de ställen där jag testade och kände verkligen skillnad på stakteknikerna. Men det kändes att man behöver fart för att känna skillnaden och att min uthållighet inte var tillräcklig för att köra så några längre sträckor. Men med mera träning så…  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0