Gårdagen träning

Gårdagens pass blev skidåkning i tre varv på Nydalaspårets 5km slinga med en nedvarvning på 1,8km slingan. Jag fick upp ett högt tempo och höll mig i snitt under 3:45min/km under hela 15km-passet, vilket jag var helnöjd med.

Jag hade fått till både riktigt bra glid och riktig bra fäste: Temperaturen var -2 efter att det varit några plusgrader under dagen. Några mm nysnö hade också kommit under em. jag mixade Ski-Go orange (+3 till -2) och Swix XF30 (-1 till -6), där jag la ett ganska tjockt lager Swix ytterst. För glidet så borstade jag ur belaget med bronsborste och glidvallade med Ski-Go orange LF (+1 till -5). Sicklade av och borstade med nylon. Jag brukar borsta ur med bronsborste, men provade nu att borsta lite mildare och körde bara nylon. Det såg inte lika snyggt och välborstat ut som efter bronsborstning, men glidet blev som sagt på topp i de blanka men inte speciellt isiga spåren. I de ”mjöliga” delarna av spåret (där nysnön var ganska opåverkad) var det sämre glid men det var inte så många ställen.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0