Kvällspass på Stadsliden

Körde ett pass på Stadslidens 3,2 och 3,7 km slingor. Det är ganska roliga slingor, båda börjar med en lång "slakmota" (från museumet räknat) där man kan diagonala på rätt hårt. Sedan föjer en hel del stakrakor och mindre kupering innan det avslutas med en skön backe ned mot museumet igen. 3,7 an skiljer sig genom att den har en extra, lite längre, nedförsbacke och motsvarande uppförsbacke där man kan trampa sig riktigt trött. Gnetade ihop 20 km och det kändes riktigt bra i kroppen.

Bäst med passet: Att jag hade bra tempo i 20km, att glidet var toppklass,  att pulsen gick ned bra på stakrakorna trots hyfsad fart och att jag åkte iväg strax före 20 och hann hem till sporten trots 20km åkning.
Sämst med passet: Att det tjuvsläppte i slakmotan i starten (först efter några varv tyckte jag att jag fick fast skidorna och kunde gå på lite hårdare där).

Passet: 20km, 1:21:44, snittfart; 4.05min/km, snittpuls: 160, maxpuls: 178

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0