Vilodag och planering

Ingen träning i dag. Inspekterade skidorna efter långpasset och det såg riktigt bra ut. Vallan sitter där den ska och inga problem med att belaget svettas/vitnar. Efter att ha läst på en del om både vallning och borstning har jag insett att det gäller att borsta på rätt sätt också. Ligger man på för hårt (vilket jag garanterat gjort tidigare...) så böjer man bara stråna på borsten och belaget poleras istället för att "borstas ur". Jag har också skippat stålborsten och gått tillbaka till en bronsborste som jag alltid körde med tidigare. Jag tror att det är lättare att "över-borsta" med en stålborste om man inte är van (den är hårdare och river loss mer valla). Lade på två nya lager av Ski-Go orange som jag tänkte åka på i veckan. Sicklade och borstade ur första lagret medan jag lät andra lagret ligga kvar tills det blir dax att åka. Ska försöka köra ett första intervallpass på skidor i början av veckan och håller just nu på att leta förslag på upplägg i olika skidforum och liknande. Det blir extra kul att se hur pulsen reagerar på intervallträning.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0