Oväntat långpass

Skulle försöka köra ett pass på runt milen i dag. Planen var att springa runt Brunnsviken vid Hagaparken i Stockholm. Men efter att ha sprungit ett tag motsols längs stranden kändes det som om alla vikar skulle göra rundan längre en milen, så jag höll höger under höger under Roslagsvägen och fortsatte längs stranden norr om universitetet. Finfina gångvägar och stigar hela tiden och riktigt kanonväder. Sedan sprang jag runt universitetet och efter det gick nåt galet... Skyller på det fina vädret och de bra stigarna, men jag insåg inte att jag sprang över samma bro som jag tidigare sprungit under. Och vips så förlängdes rundan till dryga 16km istället för planerade 10km. Iofs blev passet bara bättre och jag behöver berkligen alla längre pass jag kan få till.

Kroppen kändes som väntat mycket bättre och steget satt ganska bra. Det tar sig. Intervallpass nästa kanske, eller ett snabbt pass på 3-5km. Hm, får fundera lite.

Kolla in min vilsna runda på http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=17694646

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0