Stakintervaller

Jag körde ett stakintervall-pass i tisdags. Det blev på mitt vanliga ställe, cykelbanan mellan Tavleliden och infarten till Innertavle. 2,5 km dit som uppvärmning (via en sträcka löpning över grus och gräs) sedan fem ganska hårda stakintervaller. Det var 500m svag uppförsbacke upp till krönet och det kändes som ett ganska lämpligt intervall. Efter varje körning så vände jag och åkte lugnt tillbaka ner till början igen. Intervalleerna blev ca 1min 40s och sedan ca 2min 30s tillbaka.
Trots ett relativt blött och bitvis (på vägen dit) ganska lerigt "före", blev det ett riktigt bra pass som kommer att löna sig i vinter...



Kommentarer
Postat av: håkan

Faktiskt intressant, jag har fastnat i den grå zonen (svarta hålet) vad gäller rullskidor med lång lugna pass och kortare med lite högre tempo. Men armbågarna känns bra så jag kanske skulle testa intervallpass för du har bra pulsvariation!

2011-11-25 @ 08:05:33
Postat av: Tomas

Stakintervaller är ett måste Håkan! Slipa stavspetsarna ordentligt och ut och kör. Det är kul att dra på lite fart och få upp pulsen lite. Och försök gå upp lite på tå så du får bra acceleration : )

2011-11-25 @ 12:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0