Lördagens långpass

Körde ett lugnt långpass rullskidor på lördag kväll(!), 25 km på cykelbanan mot Täfteå. Det är bara ca 1km som är riktigt bra, bra lyse och bra fäste, så kan det låta lite skadat att åka 25 km där... Men man får göra det bästa av situationen; 2,5 km dit, sedan 10 svängar fram och tillbaka med tempoökning på 2:a, 4:e, 6:e och 8:e varvet. Farten i de fyra tempoökningar*~1min var 3:13 min/km. Resten av passet låg jag på 4:21 (= ett pass i lågt A2-tempo). Ett riktigt bra pass. Mina nya stavremmar fungerade fint, och med lite tejp i händerna var skavsåren inte ens nära. Enda nackdelen var att jag glömt att fila septsarna på stavarna, vilket kändes direkt. Fila inför VARJE pass!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0