Nya skidor.

Ringde Pölder i förra veckan och snackade lite skidor och belag mm. Jag behöver ett par nya inför den här säsongen, men vad ska man skaffa? Dyra Fischer, pålitliga Atomic, Atomic-lika Salomon eller uppstickre som Peltonen, Rossi eller Madshus...? Jag tycker att Fisher är lite väl dyra. Deras RCS Carbon-lite skulle ju se ruskigt läckert ut i Nydalaspåret, men 5000 spänn + bindning och slipning..  Sedan är det väldigt liten skillnad mot vanliga RCS som känns mer rimliga att köpa. Men jag behöver en "kallföresskida" och då är fischer inte så överlägsen som den är vid varmföre om jag förstått rätt. Atomic har jag redan och gillar dom. Priset är bra, tom ruskigt bra för deras "andramodell", world cup skidan. Men jag har blivit lite sugen på Salomons värsting (http://www.polder.se/sv/produktsortiment/skidor/salomon/salomon-eq-10-classic/). Samma fabrik som Atomic men en del skillnad ändå om jag förstår Pölder rätt. Andra killar som bygger och därmed lite annat spann och en del annat som skiljer. Som kallföresskida lär den vara perfekt, hoppas jag...  Ska till Team Sportia och kolla vad dom tror om Salomon i förhållande till Atomic och framför allt vilket pris dom kan pressa den till på sina skidkvällar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0