Rullskidsträningsvärk....

Åkte ett kvällspass på rullskidorna i går (17km). Jag har hittills bara kört stakträning på mina pass, men tänkte att jag skulle börja köra med lite frånskjut i slakmotorna. Att köra "dubbelstakning med frånskjut" på rullisar är ju inte direkt som att köra det i skidspåret. Ganska mycket vingligare då man inte har något spår att åka i... Och det kändes att jag behövde träningen. En helt annan känsla i ryggen (nästan direkt blev jag rejält trött i ryggslutet) och det är några fler muskler som får vara med och jobba jämfört med ren stakning. Det blev dock mindre vingligt efter några vändor på sträckan jag nötte.

Summerat så känns ren stakåkning hur bra som helst, medans både "frånskjutsmusklerna" och balansen behöver tränas betydligt mera... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0