Tävling i söndags.

För att få in lite tävlingsvana i kroppen och kanske få ett kvitto på att träningen har gett något så blev det deltagande i Umemilen på söndagen. Hade vilat mig i form (sprang senast söndagen före) vilket jag inte brukar göra. Kanske det var en av anledningarna att jag inte alls hade något klipp i steget. Det gick rätt tungt hela vägen, pulsen var riktigt hög och någon fartökning var inte att tänka på. Hade hoppats ligga runt 4.30 tempo och sedan kunna öka sista km och hamna mellan 44 och 45 minuter. Nu blev det 46.33 och ett prydligt rekord i snittpuls istället : ) Jag ska försöka lägga upp min pulskurva så ni får se.

Löpar-rävarna och kollegorna Roger och Crister stod också på startlinjen och gjorde rätt för sig. Roger persade på 42.03 och Crister var nere på 40.36. Jag får nog köra några pass med dessa herrar för att få lite fart i steget.


Kommentarer
Postat av: Håkan

Men glöm inte långpass! Fart har så klart sin roll men för ett bra Vasalopp så ska kroppen jobba i ca 6 timmar, och du bör lägga in 1,5 - 2 h pass redan nu.

2011-09-14 @ 12:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0