Kylan har dragit in

Temperaturen i Umeå har parkerat strax under -20 de senaste dagarn. På söndag hade jag tänkt åka Röbäck Ski Marathon, men frågan är om det blir någon tävling. Jag var i alla fall in på Team Sportia i dag och laddade upp med riktigt kalla glidvallor (Swix LF4 och kallpulvret LF3) och en grön Ski-Go XC burk som ska funka fint. Ski-Go burken luktar dessutom godast i hela vallalådan, en härlig tjärdoft. Jag har inte haft så mycket kall-grejer förut, då man inte direkt haft anledning att åka om det varit under 10-12 grader kallt. Men det kan ju faktiskt vara -15 till -20 på vasan också, och då måste jag både ha grejerna och ha provåkt i kylan. Planen är därför att köra ett mycket lätt träningspass i kväll, för att få testa klädsel och vallning samtidigt som kroppen blir lite uppmjukad inför en eventuell tävling på söndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0