Lugnt pass

Målet med kvällens lugna pass var
1) Träna bort lårkakan. Eller i alla fall bearbeta den lite
2) Träna bort förkylningen.

Jag har fått lite känningar av en förkylning så för att se vart det "barkar" så åkte jag två lugna varv på Stadsliden i kväll. Kändes faktiskt ganska bra, men det var nog främst finfint glid och bra fäste som bidrog till det. Har bara borstat upp glidet sedan förra helgens HF-vallning och den är i alla fall inte helt borta. Fästet körde jag Ski-Go XC Orange och det var perfekt för mig. Troligen hade det också funkat med lite kallare valla, men jag ville ha garanterat fäste och jag tyckte faktiskt inte att den tog något glid.

Lårkakan märkte jag knappt av, så  omförkylningen nu lugnar sig blir det några tuffare pass den här veckan. Hade tänkt hinna både slitpass på SM-milen, stakintervaller och ett distanspass, men jag får se vad som händer med kroppen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0