Sista rycket

Vid sista vätskan (ca 6km från mål) var jag ganska trött men visste att det var lätta partier kvar. Försökte komma igång med bra tempo på stakningen och det gick ändå ganska bra. Blev upphunnen av en annan duktig stakare som sa att "nu försöker vi hjälpas åt för att hålla bra tempo in mot målet". Bara att tacka för erbjudandet och jag la mig i rygg och stakade på. Vi höll ett bra tempo och det är så mycket lättare när man kan hålla blicken på någons skidor och bara staka på för att inte släppa lucka. Jag gick om efter ett tag och försökte bidra till tempot. Jag hade en del krafter kvar när vi kom ut på åkrarna innan målet så jag åkte det jag bara orkade sista 500m. Jag fick ta några placeringar över åkern och på upploppet och det är alltid lika skönt (Patrik, var du en av dem..?). Från vätskan och in i mål tog det 21min och 25s, dvs. ett tempo på 3:42min/km. Över mållinjen på 2:46:59,9 (!) och jag var riktigt nöjd med loppet.

Se hela resultatlistan på: http://ta.skidor.com/ResultFiles/e3d4da91-6b59-4116-a7b9-ab92f79395b9.pdf

eller på http://www.skidresultat.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0