Taktiken

Jag visste att det skulle vara lättåkt med mycket stakning de första två milen. Då jag kan hålla hyfsat hög fart i stakningen gällde det att komma iväg bra i starten och få bra ryggar att åka med. Jag hade bra flyt första kilometrarna då jag inte behövde byta spår så ofta, utan mitt spår fortsatte ganska länge. När det sedan smalnade av hade jag tur och kunde utan problem byta spår och hålla bra fart. Lite väl tidigt blev det enkelspår och då låg jag i rygg på en grupp av fem åkare ungefär. Den som låg först i den gruppen hade överlägset sämst glid och alla vi andra fick hålla igen hela tiden. Någon lessnade och gick om ute i lössnön, men efter ett tag blev det åter dubbelspår. Jag vek ut direkt och åkte om medan jag hade farten uppe. Sedan gick jag ifrån den klungan upp till första vätskekontrollen. Efter det var det inga problem med trängsel utan jag försökte hålla kontakt med någon åkare framför och försökte också hänga med de som körde om mig. Så jag fick riktigt bra draghjälp resten av loppet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0