Glidvallning enligt RS-riller

Glidvallningen gjordes enligt RS-Rillers rekommmendation (http://www.rs-riller.com/), dvs. en rengörning av belaget med varm mjuk glider (i mitt fall en gul Swix) som först torkas bort direkt medan den är flytande och sedan varmsicklas en gång. Efter detta lade jag två lager grafit (Ski-Go LF) som sicklades och borstades efter varje lager. Glidgrundade sedan med två lager Start BWLF och avvaktade väderprognosen för att se vad jag skulle lägga överst.

 

På fredag kväll la jag sista lagret glidvalla. Det såg ut att vara uppehåll och lite mulet väder med 5 till 8 minus i luften. Lite varmare såg prognoserna ut i närliggande områden så jag la en lite mjukare valla som jag vet ger kanonglid (Ski-Go LF orange, +1 till -5). Två lager av den och kanonglidet var i hamn, eller..?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0