Nytt slitpass

Körde ett tufft pass på Gammlia i dag. Ett testvarv på 3,2km för att se om vallningen räcker till SM-milen (man behöveer mycket fäste...). Kändes riktigt bra, fint glid också. Hade bara lagt BWLF som glid och borstat lite mindre än jag brukar (5*stål, 10*tagel och sedan ca 20 med nylon) för att se hur det funkar. Detta på mina "varmföresskidor" med lite mer struktur under, men det funkade ändå bra trots några minusgrader och nysnö som blåste in i spåret. Fästvalla körde jag Ski-Go XC orange (två lager i botten) och toppade med lila HF för nysnöns skull. Funderade på att lägga en kallare burk som täckning men skippade det då jag misstänkte blanka spår igen. Klossade så att det var riktigt jämnt och fint. Bra glid och bra fäste med detta val. Men det frostade lite efter att jag åkt milspåret där det var ganska tjockt med nysnö på sina ställen, men det var inget som störde fästet. Lite täckning hade nog varit ännu bättre, men som sagt, jag var ändå nöjd.

Tempot på SM-milen blev i dag 4:30min/km (9,65km) och på resten av rundan bra precis 4min/km. Det blev totalt 19km i dag. I morgon blir det vilodag och på söndag siktar jag på ett rejält stakpass (långt men ganska lungt).  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0