Tävlingsdagen

Vi var på plats strax efter nio. Det yrde lite nysnö i luften, men inget som gjorde att jag tvivlade på glidet.

 

Fästvalla: Jag använde mina ”varmföresskidor” för att testa lite burkvalla och valet på förhand var en ganska nyinköpt burk från Rode (Blå super) som ska funka fint i nysnö. Och det gjorde den, fint fäste med bara några lager på testskidorna och absolut inga problem med glidet. La några lager på tävlingsskidorna (Salomon) och åkte ut och provade. Bakhalt direkt, trots att jag lagt fler lager på Salomon… La på lite till och testade igen. Nu funkade det fint. Har märkt det här förut, att spannet är så olika på dessas två skidor att jag måste lägga mycket mer valla på Salomon än gamla Atomicarna för att ”känna av” den. Men det kändes bra när jag fyllt på med tillräckligt med Rode. Och glidet var samtidigt finfint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0