Vallakväll på Motorcentralen

I går var det en vallkväll på Motorcentralen här i Umeå (www.vallakvall.se). Bl.a var Swix, Fischer, Enervit, 7-mila och Sporthuset där. Såg fram emot några fina erbjudanden på vallafronten och kanske några riktigt bra vallatips, men där fanns inte mycket att hämta. Swix-genomgången var inte ett ord mer än vad som står i deras egna folder och det enda erbjudande som fanns var deras "grundbox". En väska med tre burkar, ett klister, två gliders och lite annat smått och gott. Ett bra pris dock (500kr) men det mesta i den har jag redan. Väldigt välordnad kväll med stationer och indelningar i grupper, men det blev lite tråkigt att stå vid t.ex. 7-milas bord i en kvart...

Jag passade på att fråga Fischer varför det är så många i eliten som hellre åker på fjolårets eller ännu äldre skidor istället för deras nya svarta. Jag tror att det är något som inte är som det ska med nya "årgången" men Fischerkillen höll fast vid att det är normalt att åkarna bara byter ut ungefär hälften av sina skidor till en ny säsong. Jag kan förstå om de håller hårt i sina klassiska superduper-par, men att detta även ska gälla skateskidor har jag svårare att tro. Men det kanske alltid är så här, men att det i år är så lätt att se då skidorna har en ny färg.

Det var ett lotteri också med ganska många priser. Några vallaväskor, några skidfodral och lite annat smått och gott. Men jag orkade inte vänta ut det hela utan åkte upp på Gammlia för ett lugnt träningspass istället. Det kändes i armarna och på några till ställen att vi kört ett intervallpass dagen före. Men det blev bättre och bättre för varje varv. Det blev 5 varv på 3,2 slingan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0