Återhämtningsvecka

Återhämtningen i början på den här veckan blev strikt skidåkarmässig. Jag satsade på rejält med innebandyträning i stället. Tisdagen gav en timme med jobbet på dagen och en timme med laget, Vildmännens IF, på kvällen. Båda passen kändes ungefär lika sega och jag pulsade inte speciellt nära mjölksyrgränsen på något av passen. Onsdag blev också vila. Vad som skulle ske träningsmässigt resten av den här veckan var lite oklart. Ett lugnt pass i kväll och slitpass på SM-milen i morgon? Stakintervall i kväll? Distanspass med fokus på stakning i morgon? Tväråbäcksloppet på lördag? (http://www7.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_447888/cf_359/tvbloppet2013_ny.PDF9)
Det blev till slut ett stakpass på Gammlia i kväll. Inga intervaller utan 13km ren stakning. Jag hade vallat för att köra ett blandat pass med diagonal- och stakåkning, men det var för isigt i spåret (0-gradigt och blankt spår gick inte ihop med Swix VR silver). Det blev till att bara staka istället. Tempot blev i alla fall bra när det var isigt (3:46min/km), men jag hade behövt ett blandat pass.
En innebandymatch på söndag hoppas jag hinna med i alla fall. Och så ska jag bygga en del på stugan. Seedningslopp är inte bra för byggtempot direkt, hela dagen går ju åt för 3h plågsam skidåkning….

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0