Röbäck Ski Maraton

Årets första seedningslopp blev ett riktigt slitpass. Tungt i kroppen, framför allt på andra halvan, och tröga skidor. Hade satt upp som mål att försöka hålla ett 4min tempo om allt kändes bra. Första delen uppe på elljusspåret och i skogen var det svårt att hålla det tempot. Men i utförskörningarna och på väg ut mot slätten hade jag kört in lite tid och vid 15 km så låg jag precis över timmen. På slätten kunde jag staka igen lite tid och varvade vid 21km på precis 4min tempo (1:24). Tyvärr så kroknade kroppen på andra varvet uppe i backarna och minuterna tickade iväg i rask takt. Ute på sista milen hade jag inte heller mycket att hämta. Slet mig i mål på ganska precis 2:52. Inget kanonlopp men en riktigt nyttig genomkörare. Tempo: 4:11 på min klocka som gav 41,1km, snittpuls 156, maxpuls 175 (på andra kilometern..). Bara att ta nya tag. Konstvägenloppet nästa helg. Ser ut att bli kallt då också, så nu blir det kallprepp av skidor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0