Seedningslopp

Seedningsresultatet från söndagens lopp blev inte helt oväntat led 6. Det har inte så stor betydelse eftersom jag redan står i femman, men det säger en del om hur trögt loppet gick. Jag räknade igenom gränserna för de olika startleden och så här ser tempo kontra startled ut från Röbäck Ski Maraton: 3:24 och bättre=led 3, 3:38 och bättre=led 4, 3:52 och bättre=led 5 samt 4:07 och bättre=led 6.

På Konstvägenloppet förra året gav mitt 3:42 tempo startled 4. Att komma tillbaka till startled 4 får bli målsättningen till på söndag när det är dags att åka till Fredrika igen. Tidsmässigt skulle jag vara supernöjd med en sluttid under 2:45 (dvs. ett 3:40 tempo), men då får jag nog pricka vallningen lite bättre. Till Konstvägenloppet förra året vallade jag i princip lika som jag gjorde till årets Röbäckslopp, men skillnaden var gigantisk. Då gled jag på riktigt bra genom hela loppet (och då var det bara -9 och strålande sol) och jag fick bra betalt för min stakning. Får hoppas att jag får till vallningen i år igen. Men det ser ut att bli kallt, -16 eller något, vid starten i Fredrika. Blir det så kallt ska jag lägga på riktigt hårda glidvallor och inte heller vara rädd för att lägga för hård fästvalla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0