Tävlingsprepp

När jag hämtade ut mina skidor på Team Sportia tidigare i dag så passade jag på att fråga hur jag ska preppa för kallt före utifrån den hotbox-behandling som var gjord. Tipset var att lägga: blå xc->grön xc->BWLW->grön LF3. Och ungefär så har jag börjat. Först la jag en mjukare (orange) valla för att skrapa rent/valla loss lite småhår och skrufs som blir kvar från slipningen. Egentligen behöver man åka ett antal mil innan man slitit bort alla mikrohår och glidet är optimalt. Men för varje vallning/sickling/borstning så blir det bättre. Sedan lade jag en lila hård glider följt av en grön hård (LF4). Den får sitta till i morgon då jag ska lägga Start BWLF och grönt LF3-pulver ytterst.

Fästet blir att avvakta lite på prognoserna, men jag grundar nog med något blått och lägger sedan ski-go grön eller en swix som går ner till -18.

Prognosen är nu -13 och lite mulet, så det blir inte svinkallt i alla fall. Även om fötterna kommer att klaga en del under loppet…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0